Sailor moon gaat over 5 meiden: Sailor Moon, Mercurius, Mars, Jupiter en V(enus). Hun echten namen zijn Usagi/Bunny/Serena, Ami, Ray/Rei, Makoto en Minako. Samen moeten ze het kwaad bestrijden. De drie katten heten, Luna (sailor moon), Artemis (sailor venus) en Diana (reeny/chibi-usa de toekomstige dochter van de prins en prinses die de strijders moesten zoeken in seizoen1). Er zijn 5 seizoenen en 200 afleveringen. Er zijn ook 3 films en een paar musicials. Er komen in totaal 12 salor strijder in 3 groepen verdeeld. In elk seizoen zijn er wel nieuwe krachten, transformaties en wapens. Ze hebben allemaal een wapen waarmee ze kunnen transformeren en ze hebben bij hun transformatie ook een eigen tekst. Zoals die van sailor moons eerste transformatie: Moon prism power! (make-up!)/ macht van de maannevel, verschijn! Ligt er ook aan welke taal je kijkt, want je hebt verschillende namen en teksten bij een transformatie. Je hebt manga, anime en live action. Bij manga en live action heb je maar 52 afleveringen en is de verhaallijn een beetje anders en ingekort.
I am the Sailor Moon chicken!
Ik zou graag sailor jupiter willen zijn. En ik vindt het zooo leuk, en ik heb 1 film gezien en zit er egsn aan 118. En als iemadn het ook wil kijken weet ik weet eenpaar goede kanalen. En het is niet 40 afleveringen per seizoen het is verschillend.
Wat vinden jullie van Sailor Moon?