Order-to-Winx schreef:Ik fantaseer zelf vaak over hoe seizoen 5 er voor mij uit zo zien en nu wil ik het ook van jullie horen! So.... leave a message.
Aflevering 1 (Oude en nieuwe krachten.)
Roxy gaat nu naar de Alfea school terwijl de rest van de winx op aarde blijft. De winx en Roxy houden contact met elkaar en zo komen ze van Roxy te weten dat zo ook nog in hun oude transformaties kunnen transformeren. Bv, Als de vijand niet zo erg is kunnen ze gewoon transformeren, als ze grotere problemen hebben en hun eigen problemen nog eens onder ogen moeten zien kunnen ze in Charmix transformeren, als ze iemand willen redden of uit woede transformeren kunnen ze in enchantix transformeren, als je in jezelf geloof in believix, als je een band wilt hebben me de natuur in sophix en als ze moed of in een koud landschap zijn in Lovix. En daarom is Roxy’s doel om haar andere krachten te vinden. Maar ook dat er nooit een eind zal komen aan hun nieuwe krachten. Dat ze altijd sterker zullen worden dat ze al zijn en altijd veel nieuwe dingen kunnen bijleren. Zo zullen ze telkens als ze het verdienen een nieuwe transformatie bij krijgen en die kunnen ze net dan als hun ander krachten gebruiken wanneer het het meest nodig is. Roxy leerde ook bij dat het veel beter is dat je voor de juiste gelegenheid in de juiste kracht transformeert. Je behoud er veel meer van je krachten over en wordt er minder snel moe van, maar je wordt ook steeds beter in het vechten en kan sneller een nieuwe kracht krijgen. En Roxy is vastbesloten om dat te doen!
Aflevering 2 (Nieuwe krachten, nieuwe vrienden.)
Roxy moet net zoals de winx deden ook op expeditie naar het moeras. Roxy loopt door het bos en af en toe stopt ze eens om aan de dieren de weg te vragen. En zo hoort ze plots van een eekhoorn en een egel praten dat ze een meisje hadden gezien die totaal uitgeput was. Roxy vraagt aan de eekhoorn en de egel wat ze precies bedoelden en dan zegt de eekhoorn dat ze een beetje verder een meisje hebben zien liggen die bewusteloos leek. Roxy vraagt waar precies dat was en dan roept de eekhoorn een vogel en die vogel wijst Roxy de weg. Als ze Roxy op een open plek aankomt ziet ze daar een meisje liggen met bruin haar. Het zweet staat op haar voorhoofd en je kan duidelijk zien dat ze veel pijn heeft. Roxy die loopt meteen naar het meisje om haar te helpen maar wanneer ze bij het meisje aankomt wordt ze plots aangevallen. Het zijn kleine monsters die op haar afkomen. Roxy probeert in haar Believix krachten te transformeren maar dat lukt niet. Roxy probeert met haar kracht van de dieren de monsters te stoppen maar dat werkt ook al niet. Plots valt een monster haar aan maar Roxy kan hem afweren maar dan valt een hele groep monsters haar en dat meisje aan. Maar Roxy wil zo graag dat meisje redden, en zijzelf, dat ze in haar eerste kracht transformeert. ‘Magische winx.’ Nu Roxy getransformeerd is heeft ze wat meer kracht en kan zo de monsters wegjagen. Roxy gaat terug naar het meisje en probeert nu in haar Believix te transformeren. Nu lukt het wel en daarna transformeert ze in Winx Zoomix. En zo gaat ze terug naar Alfea samen met dat meisje…
Aflevering 3 (Magix in gevaar?)
Roxy is terug op Alfea en maakt direct contact met de winx. Zo vertelt ze dat ze nu haar eerste krachten heeft en dat ze een meisje gevonden heeft. Maar dat die nog steeds bewusteloos is en mevrouw Faragonda haar onderzoekt samen met de andere leerkrachten. De winx zijn erg trost op Roxy dat ze haar krachten en dat meisje heeft geholpen maar ze vragen haar ook af wat er met dat meisje is gebeurt. Intussen gebeurt in de rest van de magische wereld wel heel rare dingen. Zoals aardbevingen, overstromingen, hagelslag,… Kortom allemaal onverstelbare dingen.
Aflevering 4 (Het verband.)
In de magische wereld gebeuren nog altijd rare dingen. En wanneer de drie scholen plotseling ook met de rampen worden geconfronteerd besluit mevrouw Faragonda de rest van de winx terug te roepen om elk hun wereld en de rest van de magische dimensie te gaan beschermen. De winx komen meteen weer terug en verspreiden zich elk apart over de magische dimensie, ook Roxy doet mee. Zij gaat naar Magix en kijkt wat ze daar kan doen. Wanneer de winx die avond, totaal uitgeput, terug naar Alfea gaan heeft mevrouw Faragonda iets merkwaardigs opgemerkt. Mevrouw Faragonda roept de winx bij haar en vertelt ze wat ze had opgemerkt. Ze had met een paar werelden contact gemaakt en vroeg wat en wanneer die rampen gebeurden. Toen ze dat wist zag ze plotseling dat telkens wanneer er een aanval was, het nieuwe meisje, steeds meer begon te zweten en steeds riep en meer pijn had. En daarom denkt mevrouw Faragonda dat dat meisje een verband heeft met de aanslagen. En zo vraagt ze aan Bloom of ze haar magische krachten niet op het meisje wilt gebruiken om haar minder pijn te laten hebben. Bloom gaat daarmee meteen akkoord en transformeert in haar Believix. Daarna spreek ze een genezende spreuk uit over het meisje. De winx staan daar nu al ongeveer zo’n 5 minuten en nog steeds is er niets gebeurt. Even denken ze dat het niets heeft geholpen totdat het meisje haar ogen opent.
Aflevering 5 (Een dag zonder kracht.)
Het meisje opende haar ogen en mevrouw Faragonda schiet haar meteen te hulp. Het meisje kijkt eens goed rond en ziet zo de winx staan. Bloom is meteen blij dat ze wakker is en stelt haar en haar vriendinnen voor. Wanneer Roxy haar voorstelt zegt het meisje; ‘Hé, jij bent de gene die me geholpen heeft.’ Roxy schrikt even want ze wist heel zeker dat ze al bewusteloos was op dat moment. ‘Hoe weet jij dat?’ ‘Ik voel het gewoon.’ Is haar antwoord. De winx vinden het maar raar maar ze zeggen er niets van. ‘Nou, hoe heet jij?’ Vraagt Flora. ‘Mijn naam is Amber. Prinses van Drago.’ De meisjes vragen ook meteen of zij ook een fee is maar dan aarzelt Amber even en zegt dat ze nog te uitgeput is. Daarna besluit mevrouw Faragonda dat het beter is dat iedereen nu gaat slapen en ze de volgende dag verder praten. De volgende dag gaan de winx weer elk naar een wereld om de magische dimensie te beschermen. Maar wanneer de winx zich willen transformeren lukt het hen niet. Het lijkt wel of hun krachten weg zijn. Wanneer ze terug op Alfea zijn melden ze dit meteen bij mevrouw Faragonda. En Roxy zegt ook dat ze dit al eens eerder heeft meegemaakt toen ze Amber redde. Maar dat ze kort daarna ook weer gewoon opnieuw kon transformeren. De winx proberen nu elk hun krachten weer uit en merken dat hun kracht nu terug is. ‘Het lijkt wel of onze kracht een soort van kortsluiting had.’ Zegt Tecna. Mevrouw Faragonda heeft op dit probleem geen antwoord en ze besluiten maar om te gaan kijken hoe het met Amber is. De winx vertellen haar alles wat er gebeurt is vandaag op de werelden en ook dat ze tijdelijk niet konden transformeren. En wanneer ze dit zeggen begint Amber te panikeren...
Aflevering 6 (Een krachteloze fee.)
Amber kijkt met nog steeds met angstige ogen naar de grond. De winx vragen zich af of dat ze misschien iets verkeerds hebben gezegd. ‘Wat is er?’ Besluit Layla te vragen. ‘Nou… Euh… Weet je nog die keer dat jullie me vroegen of ik ook een fee ben?’ De meisjes knikken volop ja. ‘Wel… Mijn antwoord is dat ik een fee ben… Zonder krachten.’ De zeven andere winx kijken met geschrokken ogen naar Amber. ‘Een fee zonder krachten?!’ Zegt Roxy geschrokken. Bloom kijkt met vragende en verbaasde ogen naar Amber en denkt terug aan de tijd dat zij haar krachten kwijt was. Hoe hopeloos en verloren ze haar voelde. ‘Hoe komt het dat je je krachten niet meer hebt?’ Vraag Tecna. Amber zucht. ‘Hebben jullie ooit als eens gehoord over de drakenfee?’ De winx kijken met rare ogen naar haar terwijl mevrouw Faragonda geschrokken kijkt naar haar. Kan het waar zijn? Is het enige wat ze denkt.
Aflevering 7 (De drakenfee.)
‘Wat is een drakenfee?’ Vraagt Musa. ‘Een drakenfee is niet iets! Het is iemand!’ ‘Iemand?!’ Zeggen de meisjes in koor. De meisjes kijken verbaasd naar mevrouw Faragonda voor uitleg maar ze merken nu nog maar op dat ze raar kijkt, alsof ze haar ogen niet kan geloven. ‘Mevrouw Faragonda?’ Vraagt Bloom. ‘Mmm… Ja?’ Vraagt ze verstrooid. ‘U weet wie ik ben hé!’ Zegt Amber. ‘Ja… En ik had nooit gedacht dat ik haar nog terug zou zien. De winx begrijpen er nu nog minder van. ‘Wat is hier aan de hand?!’ Vraagt Tecna. ‘Meisjes… Er is iets dat ik jullie moet vertellen.’ ‘Wat dan mevrouw?’ Vraagt Stella. ‘Er is een kracht dat sterker is dan de drakenvlam.’ ‘Wat?!’ Zegt Stella verwonderd. ‘Ja, en die kracht word bezeten door de drakenfee.’ ‘Wat is die kracht dan?’ ‘Het is niet één kracht! Het zijn alle krachten die je maar kan inbeelden! Met onder andere de kracht van de zon en maan, van de natuur, van muziek, van technologie, van vloeistoffen, van de dieren,… maar ook van de drakenvlam!’ De meisjes kijken met grote ogen naar mevrouw Faragonda. ‘Dat kan niet!’ Zegt Layla. ‘En toch is het waar. Meisjes ik denk dat het tijd word dat ik jullie de geschiedenis van jullie krachten vertel…’
Aflevering 8 (Een oeroude geschiedenis.)
De meisjes, ook Amber, volgden mevrouw Faragonda naar haar kantoor. Mevrouw Faragonda liep naar een grote kast en haalde daar een oud, magisch boek uit. Ze legde het op haar bureau en sloeg het open. ‘Dus zoals ik al zei zal ik jullie verleden van jullie bron van energie tonen. En dit boek zal me helpen met fragmenten en beelden vanuit het verleden te tonen. Dus… Heel lang geleden toen de mens de kracht van magie ontdekte was er een grote oorlog tussen de mensen die een speciale kracht hadden. Ze wouden allemaal de baas zijn van alle krachten van de wereld maar omdat elke kracht zo speciaal is was het moeilijk om dat te beslissen. Dus zo vochten de mensen met elkaar maar op een dag was één meisje het zodanig beu die oorlog dat ze besloot om tussen de vechtende mensen te gaan staan. Want waarom zouden ze nu een onschuldig, krachteloos meisje aanvallen? Dus het meisje ging er tussen staan vol goeie moed maar wanneer ze ertussen stond vielen ze haar allemaal tegelijk aan. Het meisje zo normaal dood geweest moeten zijn maar dat was ze niet. Niemand kon zijn ogen geloven dat er ze nog leefde en zo bleven ze haar maar aanvallen en aanvallen tot ze te uitgeput werden maar het meisje leefde nog steeds. De vechtende mensen dachten dat dat meisje wel heel krachtig moest zijn en besloten maar om naar haar te luisteren. En een paar dagen later was de oorlog gedaan. Het meisje leefde verder tot dat ze op een dag haar magie gebruikte maar in plaats van één kracht had je alle krachten maar dat je kon bedenken. De ‘magische’ mensen vonden dit zo raar dat zij meerdere krachten had en waren zo bang dat ze haar maar tot koningin maakten van hun. Iedereen leefde gelukkig en het meisje ook maar op een dag werd het meisje zwaar ziek dat ze bijna op sterven lag. De feeën, heksen enz. waren daar eigenlijk wel blij mee maar toen het meisje bijna haar laatste adem uitblies merkten ze dat hun krachten bijna op waren. En toen realiseerden ze zich dat het meisje ook bijna dood was en toen deden ze er alles aan om haar weer gezond en levend te maken omdat ze dachten dat zij de oorzaak van de problemen met hun krachten waren. Het meisje werd door alle goeie zorg snel weer beter en de magie kwam weer terug. En sindsdien werd het meisje met veel respect behandeld maar net zoals elk ander mens stierf zij ook wel eens. De mensen waren heel bang voor hun krachten maar ze behielden nog steeds hun krachten. Zou het meisje dan toch niet de oorzaak geweest zijn van hun kracht? Maar een paar dagen later merkten ze opnieuw een jong meisje op dat ook meerdere krachten bezat en toen wisten ze dat zij hun nieuwe leidster moest worden. En zo werd generatie op generatie een drakenfee geboren. Ze noemden haar zo omdat ze van elke kracht diep vanbinnen een draak heeft. Waar alleen zij mee kan communiceren. Zo had zo ook de gave om de kracht van iemand anders af te nemen… Voor goed! Maar vijf jaar geleden verdween de drakenfee plots in een gevecht. Maar de wijzen hadden intussen al een middel gevonden om de drakenfee te vinden en dat was door vier speciale voorwerpen, speelgoed, uit te nemen uit een berg van wel duizende voorwerpen. En dat is…’ ‘Een steen voor de aarde en sterkte, een vis voor de kracht water en gevoeligheid, een vlinder voor de wind en vrijheid en een draak voor vuur en de kracht van de draak zelf.’ Vulde Amber aan die dat perfect wist. ‘Maar geen enkel meisje nam de juiste voorwerpen toen en daarom besloten ze dat de drakenfee voorgoed dood en verdwenen was en zo kon ook de magie nooit meer in gevaar komen. Maar nu Amber hier is en zij perfect wist wat de vier voorwerpen zijn dan denk ik dat jij…’ ‘De drakenfee ben?! Ja… Ik ben de drakenfee.’
Aflevering 9 (Een strijdt tegen de tijd.)
‘De… De drakenfee?!’ Riep Stella. Amber knikte. ‘Euhm… Maar waarom transformeerde je jezelf dan niet wanneer je in gevaar was… In het bos.’ Zei Roxy moeizaam. ‘Omdat…’ Amber kreeg tranen in haar ogen. ‘Omdat ik mijn krachten kwijt ben! Dat wisten jullie toch al?’ De meisjes keken verwonderd naar haar. ‘Ik zei toch dat ik een fee zonder krachten was. Wel daarmee bedoelde ik dat ik mijn… mijn krachten kwijt ben.’ ‘Maar dat is een ramp!’ Riep mevrouw Faragonda. ‘Ja… Dat weet ik… Het is ook mijn schuld dat jullie soms jullie krachten verliezen en ik denk ook dat het door mij komt dat heel de magische dimensie word aangevallen. Ik denk dat de gene die me aanviel en mijn krachten afnam die nu gebruikt om de mensen kwaad te doen.’ ‘Is er dan geen enkele kans dat je je krachten echt kwijt bent?! ik bedoel ik ben ook mijn krachten eens kwijt geweest maar diep vanbinnen had ik ze nog altijd en daarom kon ik opnieuw transformeren en Alfea redden.’ Zei Bloom. ‘Ik heb mijn krachten nog maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen.’ ‘Hoe bedoel je?’ Vroeg Flora. ‘Wel ik wist dat Roxy me gerecht had omdat mijn kracht haar aura herkende als een fee en toen ze aangevallen werd hielp mijn beschermende kracht om haar de kracht te krijgen om de monsters af te weren. Ik heb mijn krachten nog ik moet ze alleen weer allemaal ontdekken.’ ‘Je bedoelt dat je weer vanaf nul moet beginnen?’ Zei Tecna. ‘Ja, en dat is geen goed nieuws als de magische dimensie op het punt staat om over genomen te worden. Jullie hebben vijf jaar om jullie krachten te ontdekken van mij komt het nu op seconden aan om mij weer te leren te transformeren.’ ‘Wauw, ben ik even blij dat ik jou niet ben!’ ‘Stella!!!!!’ Zeggen de meisjes in koor. ‘Wat?!’ ‘Het geeft niets hoor. Ik zou nu ook liever mezelf niet zijn… Hoe ben ik ooit zo dom kunnen zijn om mijn krachten te laten afnemen?!’ ‘Och kom op! Zit toch niet zo bij te pakken! Weet je wat ik doe als ik me somber voel?’ ‘Nee. Zeg op Stella!’ ‘Wel dan ga ik naar Red fountain!’ ‘Stella, dit is niet het moment voor grapjes!’ Zegt Musa streng. ‘Ach, Musa, ontspan je eens. De jongens kunnen ons misschien helpen…’ ‘Ja, misschien. Maar weet je? We moeten ons ook nog eens ontspannen dus ik vind het een goed idee Stella.’ ‘Bedankt Amber! Dus waar wachten we nog op. Wie het eerst in Red fountain is!’
Aflevering 10 (Nieuwe vrienden.)
De 8 meisjes kwamen aan aan Red fountain. Een beetje verder op waren de jongens aan het trainen en Stella liep dan ook meteen op de jongens af. ‘Hé Brandon! Joehoe!’ Stella vloog in Brandons armen. ‘Stella?! Wat doe jij hier?’ ‘Wel ik dacht… Laat ik mijn Brandon maar eens bezoeken.’ Stella werd plotseling even afgeleid door twee jongens die ze nog nooit eerder gezien had. De ene was blond harig en had kastanje bruine ogen de andere had bruin haar en had hemelsblauwe ogen. ‘Wie zijn dat?’ Brandon draaide zich om en keek naar de twee jongens. ‘Oh dat zijn onze nieuwe ploeg leden. De blonde gast heet Micheal en de gene met bruin haar Araund.’ ‘Oh ik wist niet dat er nieuwe leden in jullie groep zaten.’ ‘Het is ook nog niet zo lang Stella. Ze zitten nu bij ons omdat wij ze veel kunnen bijleren en ze helpen ons ook met het verdedigen van de dimensie.’ ‘Ow.’ ‘Hallo Stella. Ik ben Araund prins van Lighting. Het land van donder en bliksem.’ ‘Hallo, ik ben Stella. Prinses van Solaria. En waar ben jij prins van?’ ‘Euhm… Ik ben geen prins ik kom ook van Courage. Ik ben de beste vriend van Araund.’ Zei Micheal. ‘Hay Brandon.’ ‘Hay Bloom. Dag meiden.’ Bloom en de rest van de meiden gingen elk bij hun jongen gaan staan. Behalve Layla, Roxy en… Amber. Ze werd nu ook nog maar net opgemerkt door de jongens. ‘Hey Bloom wie is dat meisje.’ Sky wees naar Amber. ‘Ow dat is Amber. Roxy heeft haar gered van monsters in het moeras.’ ‘Ow heb jij even geluk dat de winx je gevonden hebben.’ Zegt Helia. ‘Ja…’ Zegt ze stil. ‘Ben je ook een fee?’ Vraag Timmy. ‘Ja… Ik ben ook een fee.’ ‘Cool zeg! Kan je ons helpen de dimensie te beschermen.’ Grapte Riven bot. Amber keek geschrokken op naar Riven en kreeg onmiddellijk tranen in haar ogen. Ze liep meteen weg. ‘Wat heb ik verkeert gezegd?’ ‘Riven! Amber is haar krachten verloren.’ ‘Hoe bedoel je?’ Vroeg Timmy. ‘Amber is de drakenfee.’ Zegt Bloom. ‘De drakenfee?!’ Zeggen de jongens in koor. ‘Ja de drakenfee! Kennen jullie dat dan niet?!’ Zegt Stella spottend. ‘Stella!’ ‘Wat?’ ‘De drakenfee is een fee die alle krachten bezit… Zelf de drakenfee.’ ‘Werkelijk?’ Zegt Timmy. ‘Ja… Maar Amber is haar krachten afgenomen door de vijand. En die misbruikt die nu waarschijnlijk door de magische dimensie aan te vallen.’ Zegt Flora. ‘Dus je bedoelt dat het haar schuld is dat we aangevallen worden?’ Zegt Riven. ‘Riven! Wees niet zo bot!’ Zegt Musa kwaad. ‘Wat ik zeg toch alleen maar wat iedereen denkt?!’
Dit zijn de 1-10 aflevering nog eens. Met de titels en soms een beetje veranderd. De rest schrijf ik nog momenteel!