Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op het forum van Winxipedia! Hier kan je kletsen over Winx Club, over Winxipedia, fanart laten zien en meer! Wordt dus snel lid van ons forum!

4 plaatsers

Als ik WinxClub seizoen 5 zou mogen verzinnen zou het...

Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Aantal berichten : 10
    Registratiedatum : 13-09-11
    Leeftijd : 26

Als ik WinxClub seizoen 5 zou mogen verzinnen zou het... - Pagina 2 Empty Re: Als ik WinxClub seizoen 5 zou mogen verzinnen zou het...

Bericht  Winxwings wo sep 14, 2011 3:14 pm

Order-to-Winx schreef:Ik fantaseer zelf vaak over hoe seizoen 5 er voor mij uit zo zien en nu wil ik het ook van jullie horen! So.... leave a message.
    Oke ik zou seizoen 5 zo maken...
    Aflevering 1
    Roxy gaat nu naar de Alfea school terwijl de rest van de winx op aarde blijft. De winx en Roxy houden contact met elkaar en zo komen ze van Roxy te weten dat zo ook nog in hun oude transformaties kunnen transformeren. Bv, Als de vijand niet zo erg is kunnen ze gewoon transformeren, als ze grotere problemen hebben en hun eigen problemen nog eens onder ogen moeten zien kunnen ze in Charmix transformeren, als ze iemand willen redden of uit woede transformeren kunnen ze in enchantix transformeren, als je in jezelf gelooft en de rest ook in believix, als je een band wilt hebben me de natuur in sophix en als ze moed of in een koud landschap zijn in Lovix. En daarom is Roxy’s doel om haar andere krachten te vinden.

Aflevering 2
    Roxy moet net zoals de winx deden ook op expeditie naar het moeras. Roxy loopt door het bos en af en toe stopt ze eens om aan de dieren de weg te vragen. En zo hoort ze plots van een eekhoorn en een egel praten dat ze een meisje hadden gezien die totaal uitgeput was. Roxy vraagt aan de eekhoorn en de egel wat ze precies bedoelden en dan zegt de eekhoorn dat ze een beetje verder een meisje hebben zien liggen die bewusteloos leek. Roxy vraagt waar precies dat was en dan roept de eekhoorn een vogel en die vogel wijst Roxy de weg. Als ze Roxy op een open plek aankomt ziet ze daar een meisje liggen met bruin haar. Het zweet staat op haar voorhoofd en je kan duidelijk zien dat ze veel pijn heeft. Roxy die loopt meteen naar het meisje om haar te helpen maar wanneer ze bij het meisje aankomt wordt ze plots aangevallen. Het zijn kleine monsters die op haar afkomen. Roxy probeert in haar Believix krachten te transformeren maar dat lukt niet. Roxy probeert met haar kracht van de dieren de monsters te stoppen maar dat werkt ook al niet. Plots valt een monster haar aan maar Roxy kan hem afweren maar dan valt een hele groep monsters haar en dat meisje aan. Maar Roxy wil zo graag dat meisje redden, en zijzelf, dat ze in haar eerste kracht transformeert. ‘Magische winx.’ Nu Roxy getransformeerd is heeft ze wat meer kracht en kan zo de monsters wegjagen. Roxy gaat terug naar het meisje en probeert nu in haar Believix te transformeren. Nu lukt het wel en daarna transformeert ze in Winx Zoomix. En zo gaat ze terug naar Alfea samen met dat meisje…

Aflevering 3
    Roxy is terug op Alfea en maakt direct contact met de winx. Zo vertelt ze dat ze nu haar eerste krachten heeft en dat ze een meisje gevonden heeft. Maar dat die nog steeds bewusteloos is en mevrouw Faragonda haar onderzoekt samen met de andere leerkrachten. De winx zijn erg trost op Roxy dat ze haar krachten en dat meisje heeft geholpen maar ze vragen haar ook af wat er met dat meisje is gebeurt. Intussen gebeurt in de rest van de magische wereld wel heel rare dingen. Zoals aardbevingen, overstromingen, hagelslag,… Kortom allemaal onverstelbare dingen.

Aflevering 4
    In de magische wereld gebeuren nog altijd rare dingen. En wanneer de drie scholen plotseling ook met de rampen worden geconfronteerd besluit mevrouw Faragonda de rest van de winx terug te roepen om elk hun wereld en de rest van de magische dimensie te gaan beschermen. De winx komen meteen weer terug en verspreiden zich elk apart over de magische dimensie, ook Roxy doet mee. Zij gaat naar Magix en kijkt wat ze daar kan doen. Wanneer de winx die avond, totaal uitgeput, terug naar Alfea gaan heeft mevrouw Faragonda iets merkwaardigs opgemerkt. Mevrouw Faragonda roept de winx bij haar en vertelt ze wat ze had opgemerkt. Ze had met een paar werelden contact gemaakt en vroeg wat en wanneer die rampen gebeurden. Toen ze dat wist zag ze plotseling dat telkens wanneer er een aanval was, het nieuwe meisje, steeds meer begon te zweten en steeds riep en meer pijn had. En daarom denkt mevrouw Faragonda dat dat meisje een verband heeft met de aanslagen. En zo vraagt ze aan Bloom of ze haar magische krachten niet op het meisje wilt gebruiken om haar minder pijn te laten hebben. Bloom gaat daarmee meteen akkoord en transformeert in haar Believix. Daarna spreek ze een genezende spreuk uit over het meisje. De winx staan daar nu al ongeveer zo’n 5 minuten en nog steeds is er niets gebeurt. Even denken ze dat het niets heeft geholpen totdat het meisje haar ogen opent.

Aflevering 5
    Het meisje opende haar ogen en mevrouw Faragonda schiet haar meteen te hulp. Het meisje kijkt eens goed rond en ziet zo de winx staan. Bloom is meteen blij dat ze wakker is en stelt haar en haar vriendinnen voor. Wanneer Roxy haar voorstelt zegt het meisje; ‘Hé, jij bent de gene die me geholpen heeft.’ Roxy schrikt even want ze wist heel zeker dat ze al bewusteloos was op dat moment. ‘Hoe weet jij dat?’ ‘Ik voel het gewoon.’ Is haar antwoord. De winx vinden het maar raar maar ze zeggen er niets van. ‘Nou, hoe heet jij?’ Vraagt Flora. ‘Mijn naam is Amber. Prinses van Drago. De meisjes vragen ook meteen of zij ook een fee is maar dan aarzelt Amber even en zegt dat ze nog te uitgeput is. Daarna besluit mevrouw Faragonda dat het beter is dat iedereen nu gaat slapen en ze de volgende dag verder praten. De volgende dag gaan de winx weer elk naar een wereld om de magische dimensie te beschermen. Maar wanneer de winx zich willen transformeren lukt het hen niet. Het lijkt wel of hun krachten weg zijn. Wanneer ze terug op Alfea zijn melden ze dit meteen bij mevrouw Faragonda. En Roxy zegt ook dat ze dit al eens eerder heeft meegemaakt toen ze Amber redde. Maar dat ze kort daarna ook weer gewoon opnieuw kon transformeren. De winx proberen nu elk hun krachten weer uit en merken dat hun kracht nu terug is. ‘Het lijkt wel of onze kracht een soort van kortsluiting had.’ Zegt Tecna. Mevrouw Faragonda heeft op dit probleem geen antwoord en ze besluiten maar om te gaan kijken hoe het met Amber is. De winx vertellen haar alles wat er gebeurt is vandaag op de werelden en ook dat ze tijdelijk niet konden transformeren. En wanneer ze dit zeggen begint Amber te panikeren...

Ik vertel een volgende keer wel verder. Bye
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Aantal berichten : 474
    Registratiedatum : 16-07-10

Als ik WinxClub seizoen 5 zou mogen verzinnen zou het... - Pagina 2 Empty Re: Als ik WinxClub seizoen 5 zou mogen verzinnen zou het...

Bericht  Sandra zo sep 18, 2011 4:40 pm

Ik wil verder lezen bounce
    arceus112
    arceus112
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Aantal berichten : 21
    Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  arceus112 ma sep 19, 2011 6:34 pm

leuk bedacht wanneer schrijf je meer
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings do sep 22, 2011 8:56 pm

Order-to-Winx schreef:Ik fantaseer zelf vaak over hoe seizoen 5 er voor mij uit zo zien en nu wil ik het ook van jullie horen! So.... leave a message.

Hay, ik zal nu de volgende 3 afleveringen proberen zo goed mogelijk te vertellen zoals ik ze zou doen. Kheb niet zo veel tijd en daarom doe ik er geen vijf mar die vertel ik zeker binnenkort nog eens. Enjoy! Very Happy

Aflevering 6
    Amber kijkt met nog steeds met angstige ogen naar de grond. De winx vragen zich af of dat ze misschien iets verkeerds hebben gezegd. ‘Wat is er?’ Besluit Layla te vragen. ‘Nou… Euh… Weet je nog die keer dat jullie me vroegen of ik ook een fee ben?’ De meisjes knikken volop ja. ‘Wel… Mijn antwoord is dat ik een fee ben… Zonder krachten.’ De zeven andere winx kijken met geschrokken ogen naar Amber. ‘Een fee zonder krachten?!’ Zegt Roxy geschrokken. Bloom kijkt met vragende en verbaasde ogen naar Amber en denkt terug aan de tijd dat zij haar krachten kwijt was. Hoe hopeloos en verloren ze haar voelde. ‘Hoe komt het dat je je krachten niet meer hebt?’ Vraag Tecna. Amber zucht. ‘Hebben jullie ooit als eens gehoord over de drakenfee?’ De winx kijken met rare ogen naar haar terwijl mevrouw Faragonda geschrokken kijkt naar haar. Kan het waar zijn? Is het enige wat ze denkt.

Aflevering 7
    ‘Wat is een drakenfee?’ Vraagt Musa. ‘Een drakenfee is niet iets! Het is iemand!’ ‘Iemand?!’ Zeggen de meisjes in koor. De meisjes kijken verbaasd naar mevrouw Faragonda voor uitleg maar ze merken nu nog maar op dat ze raar kijkt, alsof ze haar ogen niet kan geloven. ‘Mevrouw Faragonda?’ Vraagt Bloom. ‘Mmm… Ja?’ Vraagt ze verstrooid. ‘U weet wie ik ben hé!’ Zegt Amber. ‘Ja… En ik had nooit gedacht dat ik haar nog terug zou zien. De winx begrijpen er nu nog minder van. ‘Wat is hier aan de hand?!’ Vraagt Tecna. ‘Meisjes… Er is iets dat ik jullie moet vertellen.’ ‘Wat dan mevrouw?’ Vraagt Stella. ‘Er is een kracht dat sterker is dan de drakenvlam.’ ‘Wat?!’ Zegt Stella verwonderd. ‘Ja, en die kracht word bezeten door de drakenfee.’ ‘Wat is die kracht dan.’ ‘Het is niet één kracht! Het zijn alle krachten die je maar kan inbeelden! Met onder andere de kracht van de zon en maan, van de natuur, van muziek, van technologie, van vloeistoffen, van de dieren,… maar ook van de drakenvlam!’ De meisjes kijken met grote ogen naar mevrouw Faragonda. ‘Dat kan niet!’ Zegt Layla. ‘En toch is het waar. Meisjes ik denk dat het tijd word dat ik jullie de geschiedenis van jullie krachten vertel…’

Aflevering 8
    De meisjes, ook Amber, volgden mevrouw Faragonda naar haar kantoor. Mevrouw Faragonda liep naar een grote kast en haalde daar een oud, magisch boek uit. Ze legde het op haar bureau en sloeg het open. ‘Dus zoals ik al zei zal ik jullie verleden van jullie bron van energie tonen. En dit boek zal me helpen met fragmenten en beelden vanuit het verleden te tonen. Dus… Heel lang geleden toen de mens de kracht van magie ontdekte was er een grote oorlog tussen de mensen die een speciale kracht hadden. Ze wouden allemaal de baas zijn van alle krachten van de wereld maar omdat elke kracht zo speciaal is was het moeilijk om dat te beslissen. Dus zo vochten de mensen met elkaar maar op een dag was één meisje het zodanig beu die oorlog dat ze besloot om tussen de vechtende mensen te gaan staan. Want waarom zouden ze nu een onschuldig, krachteloos meisje aanvallen? Dus het meisje ging er tussen staan vol goeie moed maar wanneer ze ertussen stond vielen ze haar allemaal tegelijk aan. Het meisje zo normaal dood geweest moeten zijn maar dat was ze niet. Niemand kon zijn ogen geloven dat er ze nog leefde en zo bleven ze haar maar aanvallen en aanvallen tot ze te uitgeput werden maar het meisje leefde nog steeds. De vechtende mensen dachten dat dat meisje wel heel krachtig moest zijn en besloten maar om naar haar te luisteren. En een paar dagen later was de oorlog gedaan. Het meisje leefde verder tot dat ze op een dag haar magie gebruikte maar in plaats van één kracht had je alle krachten maar dat je kon bedenken. De ‘magische’ mensen vonden dit zo raar dat zij meerdere krachten had en waren zo bang dat ze haar maar tot koningin maakten van hun. Iedereen leefde gelukkig en het meisje ook maar op een dag werd het meisje zwaar ziek dat ze bijna op sterven lag. De feeën, heksen enz. waren daar eigenlijk wel blij mee maar toen het meisje bijna haar laatste adem uitblies merkten ze dat hun krachten bijna op waren. En toen realiseerden ze zich dat het meisje ook bijna dood was en toen deden ze er alles aan om haar weer gezond en levend te maken omdat ze dachten dat zij de oorzaak van de problemen met hun krachten waren. Het meisje werd door alle goeie zorg snel weer beter en de magie kwam weer terug. En sindsdien werd het meisje met veel respect behandeld maar net zoals elk ander mens stierf zij ook wel eens. De mensen waren heel bang voor hun krachten maar ze behielden nog steeds hun krachten. Zou het meisje dan toch niet de oorzaak geweest zijn van hun kracht? Maar een paar dagen later merkten ze opnieuw een jong meisje op dat ook meerdere krachten bezat en toen wisten ze dat zij hun nieuwe leidster moest worden. En zo werd generatie op generatie een drakenfee geboren. Ze noemden haar zo omdat ze van elke kracht diep vanbinnen een draak heeft. Waar alleen zij mee kan communiceren. Zo had zo ook de gave om de kracht van iemand anders af te nemen… Voor goed! Maar vijf jaar geleden verdween de drakenfee plots in een gevecht. Maar de wijzen hadden intussen al een middel gevonden om de drakenfee te vinden en dat was door vier speciale voorwerpen, speelgoed, uit te nemen uit een berg van wel duizende voorwerpen. En dat is…’ ‘Een steen voor de aarde en sterkte, een vis voor de kracht water en gevoeligheid, een vlinder voor de wind en vrijheid en een draak voor vuur en de kracht van de draak zelf.’ Vulde Amber aan die dat perfect wist. ‘Maar geen enkel meisje nam de juiste voorwerpen toen en daarom besloten ze dat de drakenfee voorgoed dood en verdwenen was en zo kon ook de magie nooit meer in gevaar komen. Maar nu Amber hier is en zij perfect wist wat de vier voorwerpen zijn dan denk ik dat jij…’ ‘De drakenfee ben?! Ja… Ik ben de drakenfee.’
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra zo okt 02, 2011 11:03 am

VERDER, VERDER, het is zo leuk ik wil verder lezen Razz
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings wo okt 05, 2011 9:00 pm

Hay iedereen. Eerst en vooral bedankt voor jullie commentaren. Ik ben heel blij dat jullie het goed vinden. Want eerlijk ik zit al heel lang met dit idee in mijn hoofd en soms vind ik het wel een klein beetje moeilijk om het precies zo te omschrijven voor jullie, maar toch bedankt hé! Razz Oké en ten tweede ik heb voor jullie heel speciaal de 2 volgende afleveringen al getypt. De andere doe ik nog wel een andere keer als ik meer tijd heb. Bye en Enjoy!!!

Aflevering 9
    ‘De… De drakenfee?!’ Riep Stella. Amber knikte. ‘Euhm… Maar waarom transformeerde je jezelf dan niet wanneer je in gevaar was… In het bos.’ Zei Roxy moeizaam. ‘Omdat…’ Amber kreeg tranen in haar ogen. ‘Omdat ik mijn krachten kwijt ben! Dat wisten jullie toch al?’ De meisjes keken verwonderd naar haar. ‘Ik zei toch dat ik een fee zonder krachten was. Wel daarmee bedoelde ik dat ik mijn… mijn krachten kwijt ben.’ ‘Maar dat is een ramp!’ Riep mevrouw Faragonda. ‘Ja… Dat weet ik… Het is ook mijn schuld dat jullie soms jullie krachten verliezen en ik denk ook dat het door mij komt dat heel de magische dimensie word aangevallen. Ik denk dat de gene die me aanviel en mijn krachten afnam die nu gebruikt om de mensen kwaad te doen.’ ‘Is er dan geen enkele kans dat je je krachten echt kwijt bent?! ik bedoel ik ben ook mijn krachten eens kwijt geweest maar diep vanbinnen had ik ze nog altijd en daarom kon ik opnieuw transformeren en Alfea redden.’ Zei Bloom. ‘Ik heb mijn krachten nog maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen.’ ‘Hoe bedoel je?’ Vroeg Flora. ‘Wel ik wist dat Roxy me gerecht had omdat mijn kracht haar aura herkende als een fee en toen ze aangevallen werd hielp mijn beschermende kracht om haar de kracht te krijgen om de monsters af te weren. Ik heb mijn krachten nog ik moet ze alleen weer allemaal ontdekken.’ ‘Je bedoelt dat je weer vanaf nul moet beginnen?’ Zei Tecna. ‘Ja, en dat is geen goed nieuws als de magische dimensie op het punt staat om over genomen te worden. Jullie hebben vijf jaar om jullie krachten te ontdekken van mij komt het nu op seconden aan om mij weer te leren te transformeren.’

Aflevering 10
    ‘Wauw, ben ik even blij dat ik jou niet ben!’ ‘Stella!!!!!’ Zeggen de meisjes in koor. ‘Wat?!’ ‘Het geeft niets hoor. Ik zou nu ook liever mezelf niet zijn… Hoe ben ik ooit zo dom kunnen zijn om mijn krachten te laten afnemen?!’ ‘Och kom op! Zit toch niet zo bij te pakken! Weet je wat ik doe als ik me somber voel?’ ‘Nee. Zeg op Stella!’ ‘Wel dan ga ik naar Red fountain!’ ‘Stella, dit is niet het moment voor grapjes!’ Zegt Musa streng. ‘Ach, Musa, ontspan je eens. De jongens kunnen ons misschien helpen…’ ‘Ja, misschien. Maar weet je? We moeten ons ook not ontspannen dus ik vind het een goed idee Stella.’ ‘Bedankt Amber! Dus waar wachten we nog op. Wie het eerst in Red fountain is!’
    arceus112
    arceus112
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  arceus112 vr okt 14, 2011 7:27 pm

als iemand suggestie's heeft voor mijn zelfbedachte seizoen 6 zeg het dan gerust
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra do okt 20, 2011 8:59 pm

Een filmpje maken van als Amber transformeerd

Er een liedje bijtypen

Een vervolg schijven
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings vr okt 21, 2011 8:23 pm

Ja, ik zou dat wel graag doen zu dat Amber transformeert. 'k Weet alleen niet hoe ik dat moet maken. Kan je me helpen?
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings vr okt 21, 2011 9:02 pm

Aflevering 1 (Oude en nieuwe krachten.)
    Roxy gaat nu naar de Alfea school terwijl de rest van de winx op aarde blijft. De winx en Roxy houden contact met elkaar en zo komen ze van Roxy te weten dat zo ook nog in hun oude transformaties kunnen transformeren. Bv, Als de vijand niet zo erg is kunnen ze gewoon transformeren, als ze grotere problemen hebben en hun eigen problemen nog eens onder ogen moeten zien kunnen ze in Charmix transformeren, als ze iemand willen redden of uit woede transformeren kunnen ze in enchantix transformeren, als je in jezelf geloof in believix, als je een band wilt hebben me de natuur in sophix en als ze moed of in een koud landschap zijn in Lovix. En daarom is Roxy’s doel om haar andere krachten te vinden. Maar ook dat er nooit een eind zal komen aan hun nieuwe krachten. Dat ze altijd sterker zullen worden dat ze al zijn en altijd veel nieuwe dingen kunnen bijleren. Zo zullen ze telkens als ze het verdienen een nieuwe transformatie bij krijgen en die kunnen ze net dan als hun ander krachten gebruiken wanneer het het meest nodig is. Roxy leerde ook bij dat het veel beter is dat je voor de juiste gelegenheid in de juiste kracht transformeert. Je behoud er veel meer van je krachten over en wordt er minder snel moe van, maar je wordt ook steeds beter in het vechten en kan sneller een nieuwe kracht krijgen. En Roxy is vastbesloten om dat te doen!
    Aflevering 2 (Nieuwe krachten, nieuwe vrienden.)
    Roxy moet net zoals de winx deden ook op expeditie naar het moeras. Roxy loopt door het bos en af en toe stopt ze eens om aan de dieren de weg te vragen. En zo hoort ze plots van een eekhoorn en een egel praten dat ze een meisje hadden gezien die totaal uitgeput was. Roxy vraagt aan de eekhoorn en de egel wat ze precies bedoelden en dan zegt de eekhoorn dat ze een beetje verder een meisje hebben zien liggen die bewusteloos leek. Roxy vraagt waar precies dat was en dan roept de eekhoorn een vogel en die vogel wijst Roxy de weg. Als ze Roxy op een open plek aankomt ziet ze daar een meisje liggen met bruin haar. Het zweet staat op haar voorhoofd en je kan duidelijk zien dat ze veel pijn heeft. Roxy die loopt meteen naar het meisje om haar te helpen maar wanneer ze bij het meisje aankomt wordt ze plots aangevallen. Het zijn kleine monsters die op haar afkomen. Roxy probeert in haar Believix krachten te transformeren maar dat lukt niet. Roxy probeert met haar kracht van de dieren de monsters te stoppen maar dat werkt ook al niet. Plots valt een monster haar aan maar Roxy kan hem afweren maar dan valt een hele groep monsters haar en dat meisje aan. Maar Roxy wil zo graag dat meisje redden, en zijzelf, dat ze in haar eerste kracht transformeert. ‘Magische winx.’ Nu Roxy getransformeerd is heeft ze wat meer kracht en kan zo de monsters wegjagen. Roxy gaat terug naar het meisje en probeert nu in haar Believix te transformeren. Nu lukt het wel en daarna transformeert ze in Winx Zoomix. En zo gaat ze terug naar Alfea samen met dat meisje…
    Aflevering 3 (Magix in gevaar?)
    Roxy is terug op Alfea en maakt direct contact met de winx. Zo vertelt ze dat ze nu haar eerste krachten heeft en dat ze een meisje gevonden heeft. Maar dat die nog steeds bewusteloos is en mevrouw Faragonda haar onderzoekt samen met de andere leerkrachten. De winx zijn erg trost op Roxy dat ze haar krachten en dat meisje heeft geholpen maar ze vragen haar ook af wat er met dat meisje is gebeurt. Intussen gebeurt in de rest van de magische wereld wel heel rare dingen. Zoals aardbevingen, overstromingen, hagelslag,… Kortom allemaal onverstelbare dingen.
    Aflevering 4 (Het verband.)
    In de magische wereld gebeuren nog altijd rare dingen. En wanneer de drie scholen plotseling ook met de rampen worden geconfronteerd besluit mevrouw Faragonda de rest van de winx terug te roepen om elk hun wereld en de rest van de magische dimensie te gaan beschermen. De winx komen meteen weer terug en verspreiden zich elk apart over de magische dimensie, ook Roxy doet mee. Zij gaat naar Magix en kijkt wat ze daar kan doen. Wanneer de winx die avond, totaal uitgeput, terug naar Alfea gaan heeft mevrouw Faragonda iets merkwaardigs opgemerkt. Mevrouw Faragonda roept de winx bij haar en vertelt ze wat ze had opgemerkt. Ze had met een paar werelden contact gemaakt en vroeg wat en wanneer die rampen gebeurden. Toen ze dat wist zag ze plotseling dat telkens wanneer er een aanval was, het nieuwe meisje, steeds meer begon te zweten en steeds riep en meer pijn had. En daarom denkt mevrouw Faragonda dat dat meisje een verband heeft met de aanslagen. En zo vraagt ze aan Bloom of ze haar magische krachten niet op het meisje wilt gebruiken om haar minder pijn te laten hebben. Bloom gaat daarmee meteen akkoord en transformeert in haar Believix. Daarna spreek ze een genezende spreuk uit over het meisje. De winx staan daar nu al ongeveer zo’n 5 minuten en nog steeds is er niets gebeurt. Even denken ze dat het niets heeft geholpen totdat het meisje haar ogen opent.
    Aflevering 5 (Een dag zonder kracht.)
    Het meisje opende haar ogen en mevrouw Faragonda schiet haar meteen te hulp. Het meisje kijkt eens goed rond en ziet zo de winx staan. Bloom is meteen blij dat ze wakker is en stelt haar en haar vriendinnen voor. Wanneer Roxy haar voorstelt zegt het meisje; ‘Hé, jij bent de gene die me geholpen heeft.’ Roxy schrikt even want ze wist heel zeker dat ze al bewusteloos was op dat moment. ‘Hoe weet jij dat?’ ‘Ik voel het gewoon.’ Is haar antwoord. De winx vinden het maar raar maar ze zeggen er niets van. ‘Nou, hoe heet jij?’ Vraagt Flora. ‘Mijn naam is Amber. Prinses van Drago.’ De meisjes vragen ook meteen of zij ook een fee is maar dan aarzelt Amber even en zegt dat ze nog te uitgeput is. Daarna besluit mevrouw Faragonda dat het beter is dat iedereen nu gaat slapen en ze de volgende dag verder praten. De volgende dag gaan de winx weer elk naar een wereld om de magische dimensie te beschermen. Maar wanneer de winx zich willen transformeren lukt het hen niet. Het lijkt wel of hun krachten weg zijn. Wanneer ze terug op Alfea zijn melden ze dit meteen bij mevrouw Faragonda. En Roxy zegt ook dat ze dit al eens eerder heeft meegemaakt toen ze Amber redde. Maar dat ze kort daarna ook weer gewoon opnieuw kon transformeren. De winx proberen nu elk hun krachten weer uit en merken dat hun kracht nu terug is. ‘Het lijkt wel of onze kracht een soort van kortsluiting had.’ Zegt Tecna. Mevrouw Faragonda heeft op dit probleem geen antwoord en ze besluiten maar om te gaan kijken hoe het met Amber is. De winx vertellen haar alles wat er gebeurt is vandaag op de werelden en ook dat ze tijdelijk niet konden transformeren. En wanneer ze dit zeggen begint Amber te panikeren...

Aflevering 6 (Een krachteloze fee.)
    Amber kijkt met nog steeds met angstige ogen naar de grond. De winx vragen zich af of dat ze misschien iets verkeerds hebben gezegd. ‘Wat is er?’ Besluit Layla te vragen. ‘Nou… Euh… Weet je nog die keer dat jullie me vroegen of ik ook een fee ben?’ De meisjes knikken volop ja. ‘Wel… Mijn antwoord is dat ik een fee ben… Zonder krachten.’ De zeven andere winx kijken met geschrokken ogen naar Amber. ‘Een fee zonder krachten?!’ Zegt Roxy geschrokken. Bloom kijkt met vragende en verbaasde ogen naar Amber en denkt terug aan de tijd dat zij haar krachten kwijt was. Hoe hopeloos en verloren ze haar voelde. ‘Hoe komt het dat je je krachten niet meer hebt?’ Vraag Tecna. Amber zucht. ‘Hebben jullie ooit als eens gehoord over de drakenfee?’ De winx kijken met rare ogen naar haar terwijl mevrouw Faragonda geschrokken kijkt naar haar. Kan het waar zijn? Is het enige wat ze denkt.

Aflevering 7 (De drakenfee.)
    ‘Wat is een drakenfee?’ Vraagt Musa. ‘Een drakenfee is niet iets! Het is iemand!’ ‘Iemand?!’ Zeggen de meisjes in koor. De meisjes kijken verbaasd naar mevrouw Faragonda voor uitleg maar ze merken nu nog maar op dat ze raar kijkt, alsof ze haar ogen niet kan geloven. ‘Mevrouw Faragonda?’ Vraagt Bloom. ‘Mmm… Ja?’ Vraagt ze verstrooid. ‘U weet wie ik ben hé!’ Zegt Amber. ‘Ja… En ik had nooit gedacht dat ik haar nog terug zou zien. De winx begrijpen er nu nog minder van. ‘Wat is hier aan de hand?!’ Vraagt Tecna. ‘Meisjes… Er is iets dat ik jullie moet vertellen.’ ‘Wat dan mevrouw?’ Vraagt Stella. ‘Er is een kracht dat sterker is dan de drakenvlam.’ ‘Wat?!’ Zegt Stella verwonderd. ‘Ja, en die kracht word bezeten door de drakenfee.’ ‘Wat is die kracht dan?’ ‘Het is niet één kracht! Het zijn alle krachten die je maar kan inbeelden! Met onder andere de kracht van de zon en maan, van de natuur, van muziek, van technologie, van vloeistoffen, van de dieren,… maar ook van de drakenvlam!’ De meisjes kijken met grote ogen naar mevrouw Faragonda. ‘Dat kan niet!’ Zegt Layla. ‘En toch is het waar. Meisjes ik denk dat het tijd word dat ik jullie de geschiedenis van jullie krachten vertel…’

Aflevering 8 (Een oeroude geschiedenis.)
    De meisjes, ook Amber, volgden mevrouw Faragonda naar haar kantoor. Mevrouw Faragonda liep naar een grote kast en haalde daar een oud, magisch boek uit. Ze legde het op haar bureau en sloeg het open. ‘Dus zoals ik al zei zal ik jullie verleden van jullie bron van energie tonen. En dit boek zal me helpen met fragmenten en beelden vanuit het verleden te tonen. Dus… Heel lang geleden toen de mens de kracht van magie ontdekte was er een grote oorlog tussen de mensen die een speciale kracht hadden. Ze wouden allemaal de baas zijn van alle krachten van de wereld maar omdat elke kracht zo speciaal is was het moeilijk om dat te beslissen. Dus zo vochten de mensen met elkaar maar op een dag was één meisje het zodanig beu die oorlog dat ze besloot om tussen de vechtende mensen te gaan staan. Want waarom zouden ze nu een onschuldig, krachteloos meisje aanvallen? Dus het meisje ging er tussen staan vol goeie moed maar wanneer ze ertussen stond vielen ze haar allemaal tegelijk aan. Het meisje zo normaal dood geweest moeten zijn maar dat was ze niet. Niemand kon zijn ogen geloven dat er ze nog leefde en zo bleven ze haar maar aanvallen en aanvallen tot ze te uitgeput werden maar het meisje leefde nog steeds. De vechtende mensen dachten dat dat meisje wel heel krachtig moest zijn en besloten maar om naar haar te luisteren. En een paar dagen later was de oorlog gedaan. Het meisje leefde verder tot dat ze op een dag haar magie gebruikte maar in plaats van één kracht had je alle krachten maar dat je kon bedenken. De ‘magische’ mensen vonden dit zo raar dat zij meerdere krachten had en waren zo bang dat ze haar maar tot koningin maakten van hun. Iedereen leefde gelukkig en het meisje ook maar op een dag werd het meisje zwaar ziek dat ze bijna op sterven lag. De feeën, heksen enz. waren daar eigenlijk wel blij mee maar toen het meisje bijna haar laatste adem uitblies merkten ze dat hun krachten bijna op waren. En toen realiseerden ze zich dat het meisje ook bijna dood was en toen deden ze er alles aan om haar weer gezond en levend te maken omdat ze dachten dat zij de oorzaak van de problemen met hun krachten waren. Het meisje werd door alle goeie zorg snel weer beter en de magie kwam weer terug. En sindsdien werd het meisje met veel respect behandeld maar net zoals elk ander mens stierf zij ook wel eens. De mensen waren heel bang voor hun krachten maar ze behielden nog steeds hun krachten. Zou het meisje dan toch niet de oorzaak geweest zijn van hun kracht? Maar een paar dagen later merkten ze opnieuw een jong meisje op dat ook meerdere krachten bezat en toen wisten ze dat zij hun nieuwe leidster moest worden. En zo werd generatie op generatie een drakenfee geboren. Ze noemden haar zo omdat ze van elke kracht diep vanbinnen een draak heeft. Waar alleen zij mee kan communiceren. Zo had zo ook de gave om de kracht van iemand anders af te nemen… Voor goed! Maar vijf jaar geleden verdween de drakenfee plots in een gevecht. Maar de wijzen hadden intussen al een middel gevonden om de drakenfee te vinden en dat was door vier speciale voorwerpen, speelgoed, uit te nemen uit een berg van wel duizende voorwerpen. En dat is…’ ‘Een steen voor de aarde en sterkte, een vis voor de kracht water en gevoeligheid, een vlinder voor de wind en vrijheid en een draak voor vuur en de kracht van de draak zelf.’ Vulde Amber aan die dat perfect wist. ‘Maar geen enkel meisje nam de juiste voorwerpen toen en daarom besloten ze dat de drakenfee voorgoed dood en verdwenen was en zo kon ook de magie nooit meer in gevaar komen. Maar nu Amber hier is en zij perfect wist wat de vier voorwerpen zijn dan denk ik dat jij…’ ‘De drakenfee ben?! Ja… Ik ben de drakenfee.’

Aflevering 9 (Een strijdt tegen de tijd.)
    ‘De… De drakenfee?!’ Riep Stella. Amber knikte. ‘Euhm… Maar waarom transformeerde je jezelf dan niet wanneer je in gevaar was… In het bos.’ Zei Roxy moeizaam. ‘Omdat…’ Amber kreeg tranen in haar ogen. ‘Omdat ik mijn krachten kwijt ben! Dat wisten jullie toch al?’ De meisjes keken verwonderd naar haar. ‘Ik zei toch dat ik een fee zonder krachten was. Wel daarmee bedoelde ik dat ik mijn… mijn krachten kwijt ben.’ ‘Maar dat is een ramp!’ Riep mevrouw Faragonda. ‘Ja… Dat weet ik… Het is ook mijn schuld dat jullie soms jullie krachten verliezen en ik denk ook dat het door mij komt dat heel de magische dimensie word aangevallen. Ik denk dat de gene die me aanviel en mijn krachten afnam die nu gebruikt om de mensen kwaad te doen.’ ‘Is er dan geen enkele kans dat je je krachten echt kwijt bent?! ik bedoel ik ben ook mijn krachten eens kwijt geweest maar diep vanbinnen had ik ze nog altijd en daarom kon ik opnieuw transformeren en Alfea redden.’ Zei Bloom. ‘Ik heb mijn krachten nog maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen.’ ‘Hoe bedoel je?’ Vroeg Flora. ‘Wel ik wist dat Roxy me gerecht had omdat mijn kracht haar aura herkende als een fee en toen ze aangevallen werd hielp mijn beschermende kracht om haar de kracht te krijgen om de monsters af te weren. Ik heb mijn krachten nog ik moet ze alleen weer allemaal ontdekken.’ ‘Je bedoelt dat je weer vanaf nul moet beginnen?’ Zei Tecna. ‘Ja, en dat is geen goed nieuws als de magische dimensie op het punt staat om over genomen te worden. Jullie hebben vijf jaar om jullie krachten te ontdekken van mij komt het nu op seconden aan om mij weer te leren te transformeren.’ ‘Wauw, ben ik even blij dat ik jou niet ben!’ ‘Stella!!!!!’ Zeggen de meisjes in koor. ‘Wat?!’ ‘Het geeft niets hoor. Ik zou nu ook liever mezelf niet zijn… Hoe ben ik ooit zo dom kunnen zijn om mijn krachten te laten afnemen?!’ ‘Och kom op! Zit toch niet zo bij te pakken! Weet je wat ik doe als ik me somber voel?’ ‘Nee. Zeg op Stella!’ ‘Wel dan ga ik naar Red fountain!’ ‘Stella, dit is niet het moment voor grapjes!’ Zegt Musa streng. ‘Ach, Musa, ontspan je eens. De jongens kunnen ons misschien helpen…’ ‘Ja, misschien. Maar weet je? We moeten ons ook nog eens ontspannen dus ik vind het een goed idee Stella.’ ‘Bedankt Amber! Dus waar wachten we nog op. Wie het eerst in Red fountain is!’
    Aflevering 10 (Nieuwe vrienden.)
    De 8 meisjes kwamen aan aan Red fountain. Een beetje verder op waren de jongens aan het trainen en Stella liep dan ook meteen op de jongens af. ‘Hé Brandon! Joehoe!’ Stella vloog in Brandons armen. ‘Stella?! Wat doe jij hier?’ ‘Wel ik dacht… Laat ik mijn Brandon maar eens bezoeken.’ Stella werd plotseling even afgeleid door twee jongens die ze nog nooit eerder gezien had. De ene was blond harig en had kastanje bruine ogen de andere had bruin haar en had hemelsblauwe ogen. ‘Wie zijn dat?’ Brandon draaide zich om en keek naar de twee jongens. ‘Oh dat zijn onze nieuwe ploeg leden. De blonde gast heet Micheal en de gene met bruin haar Araund.’ ‘Oh ik wist niet dat er nieuwe leden in jullie groep zaten.’ ‘Het is ook nog niet zo lang Stella. Ze zitten nu bij ons omdat wij ze veel kunnen bijleren en ze helpen ons ook met het verdedigen van de dimensie.’ ‘Ow.’ ‘Hallo Stella. Ik ben Araund prins van Lighting. Het land van donder en bliksem.’ ‘Hallo, ik ben Stella. Prinses van Solaria. En waar ben jij prins van?’ ‘Euhm… Ik ben geen prins ik kom ook van Courage. Ik ben de beste vriend van Araund.’ Zei Micheal. ‘Hay Brandon.’ ‘Hay Bloom. Dag meiden.’ Bloom en de rest van de meiden gingen elk bij hun jongen gaan staan. Behalve Layla, Roxy en… Amber. Ze werd nu ook nog maar net opgemerkt door de jongens. ‘Hey Bloom wie is dat meisje.’ Sky wees naar Amber. ‘Ow dat is Amber. Roxy heeft haar gered van monsters in het moeras.’ ‘Ow heb jij even geluk dat de winx je gevonden hebben.’ Zegt Helia. ‘Ja…’ Zegt ze stil. ‘Ben je ook een fee?’ Vraag Timmy. ‘Ja… Ik ben ook een fee.’ ‘Cool zeg! Kan je ons helpen de dimensie te beschermen.’ Grapte Riven bot. Amber keek geschrokken op naar Riven en kreeg onmiddellijk tranen in haar ogen. Ze liep meteen weg. ‘Wat heb ik verkeert gezegd?’ ‘Riven! Amber is haar krachten verloren.’ ‘Hoe bedoel je?’ Vroeg Timmy. ‘Amber is de drakenfee.’ Zegt Bloom. ‘De drakenfee?!’ Zeggen de jongens in koor. ‘Ja de drakenfee! Kennen jullie dat dan niet?!’ Zegt Stella spottend. ‘Stella!’ ‘Wat?’ ‘De drakenfee is een fee die alle krachten bezit… Zelf de drakenfee.’ ‘Werkelijk?’ Zegt Timmy. ‘Ja… Maar Amber is haar krachten afgenomen door de vijand. En die misbruikt die nu waarschijnlijk door de magische dimensie aan te vallen.’ Zegt Flora. ‘Dus je bedoelt dat het haar schuld is dat we aangevallen worden?’ Zegt Riven. ‘Riven! Wees niet zo bot!’ Zegt Musa kwaad. ‘Wat ik zeg toch alleen maar wat iedereen denkt?!’

Dit zijn de 1-10 aflevering nog eens. Met de titels en soms een beetje veranderd. De rest schrijf ik nog momenteel!
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings za okt 22, 2011 3:11 pm

Aflevering 11 (Een belofte.)
    ‘Misschien moet ik Amber maar gaan zoeken.’ Zegt Roxy. ‘Wacht! Ik ga mee.’ Layla rent Roxy achterna op zoek naar Amber. Een beetje verder zit Amber op een bank. ‘Amber!’ Amber draait snel haar hoofd in de richting waarvan het geluid vandaan kwam. ‘Roxy! Layla!’ ‘Oh, Amber ik ben zo blij dat je niets hebt!’ Zegt Roxy. ‘Bedankt. Maar moeten jullie niet bij jullie vriendjes zijn?’ ‘Vriendjes? Ik heb helemaal nog geen vriendje. Ik ben ook nog maar nieuw hier sinds vorige maand.’ ‘Ow… En jij Layla?’ Layla kijkt met ogen vol met tranen Amber en Roxy aan. ‘Layla?! Gaat het wel?’ ‘Ja hoor… Het is alleen…’ ‘Haar vriendje heet Nabu. Maar toen we tegen de Tovenaars van de zwarte cirkel vochten heeft Nabu zich opgeofferd voor ons te beschermen.’ Helpt Roxy Layla. ‘Is hij dood dan?’ ‘Nee hij is in een zware coma en de aardfeeën verzorgen hem.’ Amber knikt en kijkt naar Layla. ‘Het spijt me.’ ‘Het geeft niets. Je wist het niet. Maar… Maar ik hoop nog elke dag dat hij terug wakker word… Ik denk dat ik er maar niet meer op moet hopen.’ ‘Wat?! Juist wel! Je moet er in blijven geloven en geloven dat alles goed komt! Want alles komt goed… Dat beloof ik.’ Layla kijkt Amber aan en ziet dat haar ogen vol met vastberadenheid staat. ‘Oké. Ik zal er in geloven… Bedankt.’ ‘Geen dank.’ ‘Oh daar zijn jullie!’ De drie meisjes kijken geschrokken op. ‘Oh, hoi Bloom. Hoi meiden… Jongens.’ Zegt Roxy. ‘Hier zijn jullie. We zochten jullie.’ Zegt Flora. ‘Waarom dan?’ Vraagt Layla. ‘Nou, we dachten ervan om naar de stad te gaan. Wat denken jullie ervan?’ Zegt Musa. ‘Klinkt geweldig!’ Zegt Roxy enthousiast. ‘Ja… Mij best.’ Zeggen Amber en Layla. ‘Oké! Waar wachten we nog op?!’ En Stella liep met Brandon achter zich al naar de bushalte. De rest lachte en liep achter hen na… Behalve Amber en Layla. Zij slenterden mee.

Aflevering 12 (Jongens!)

De acht meisjes en acht jongens liepen samen in de stad rond. Stella liep elke winkel in en uit en kocht iets en Brandon liep mee met al haar zakken. Bloom liep dan weer in een paar winkels maar het liefst in boekenwinkels waar nieuwe toverformules instonden en Sky liep samen met haar mee. Flora en Helia liepen dan weer in bloemenwinkels en in kunstwinkels. Musa en Riven in muziekwinkels en Tecna en Timmy zaten dan weer in een elektronica winkel de nieuwste technologie aan het bekijken. Alleen Amber, Roxy, Layla, Arnaud en Micheal bleven alleen op een bankje achter. Er werd niet veel gesproken. Het was er stil… Muisstil! Tot Roxy plots de stilte verbrak. ‘Hé, kijk daar! Wat een schattige dierenwinkel!’ ‘Waar?’ Vroeg Micheal. Roxy keek verbaasd naar hem. ‘Euhm… Daar!’ Ze wees naar de winkel en ze zag dat Micheal de richting van haar vinger probeerde te volgen. ‘Ow, nu zie ik het! Wat leuk zeg! Laten we er eens naar gaan kijken.’ ‘Wat?!’ ‘Ja?! Hou je misschien niet van dieren?’ ‘Hé! Ik ben niets voor niets fee van de dieren. Ik ben verzot op dieren!’ ‘Wel dan… Wie het eerst bij de winkel is.’ En Micheal liep er als een speer vandoor. Roxy die niet meteen wist wat er gebeurt was stond op en zette het op een sprintje. Het kostte haar veel moeite om hem bij te houden maar het lukte haar wel. Intussen bleven de andere drie nog gezellig op het bankje zitten te kijken hoe die twee aan het rennen waren naar de winkel. ‘Wel dan… Dan zal ik maar eens naar die gymnastiek winkel gaan. Ik zit hier anders toch maar te zitten. Dag Amber, Arnaud.’ ‘Bye!’ Zei Amber en ze keek hoe Layla in de winkel verdween. ‘Wel… Bleven we nog met zijn tweetjes over.’ Zei Arnaud. ‘Ja…’ ‘Nou vertel!’ ‘Wat moet ik vertellen?’ Vroeg Amber verbaasd. ‘Hoe het is om de krachtigste fee van de hele dimensie te zijn natuurlijk!’ Amber keek Arnaud aan en in haar ogen schoten meteen weer tranen en zonder het door te hebben stond ze op en rende ze de straat af. ‘Amber! Hé wacht!’ Arnaud stond op en rent haar achterna. Even is hij bang dat hij haar kwijt is want hij vind haar nergens meer maar net wanneer hij de hoop wil opgeven ziet hij haar aan een fontein zitten. Ze huilt… Nu pas beseft Arnaud wat hij gedaan heeft. Ze is dan misschien wel de krachtigste fee maar ze is haar kracht wel verloren en daarvoor voelt ze zich erg schuldig… Zeker nu de dimensie wordt aan gevallen. Arnaud zucht en stap op haar af. ‘Het spijt me.’ Amber kijkt op en kijkt in zijn hemelsblauwe ogen. Maar ze kijkt ook snel weer naar de grond. ‘Nee, ik meen het! Het spijt me werkelijk! Ik dacht alleen niet na wat ik zei.’ ‘Natuurlijk dacht je niet na! En je weet helemaal niets om hoe het is om de ‘krachtigste’ fee van het helaal te zijn!’ Beet ze hem toe. ‘Je weet niet hoe het is dat iedereen telkens verwacht dat jij de sterkste bent! Dat jij de wereld redt, je de heldin van het verhaal wordt! Maar weet je wat? Het is vreselijk! Ik voel… ik voel me zo alleen! Iedereen wil alleen dat ik de wereld red maar iedereen is bang om bij mij te zijn omdat ze zullen sterven omdat ik… ik ergere dingen moet doen. Maar denken ze dat ik niet bang bent dat ik faal of sterf! Ik ben dat juist veel meer dan hen! Het is gewoon vreselijk!’ ‘Hé, je hoeft niet te huilen. Je hebt de winx toch!’ Amber kijkt Arnaud weer aan. Maar nu iets langer dan daarnet. ‘Weet ik maar…’ ‘Het voelt alleen nog niet goed aan.’ Vult Arnaud haar zin aan. ‘Weet ik… Ik weet hoe het is om telkens heel veel van jou verwacht te worden. Het is ook daarom dat ik naar Red fontein ben gegaan.’ ‘Waarom dan?’ ‘Mijn vader wou het liefst dat ik al getrouwd was en al koning was. Maar ik wil vrij zijn en de wereld verkennen en geen verantwoordelijkheid hebben. Maar dat is onmogelijk als koningszoon.’ ‘Ja, ik ken dat gevoel ook.’ ‘Zie je verschillen we toch nog niet zo veel.’ Zei Arnaud grappend. En het werkte want voor het eerst lachte Amber weer en ze voelde zich beter want deze babbel had haar opgelucht en ze zou er nu volledig voor gaan. Want ze had nieuwe vrienden en dat had ze sinds jaren niet meer gehad en weet je wat voelde dat goed!

Aflevering 13 (Een overwinning voor Amber)

Het was zover! Amber en Roxy hadden vandaag een excursie naar het woud. In het woud gingen ze een overlevingscursus doen met en zonder magie. Voor Amber was het een goede oefening om haar krachten terug te krijgen. Want ze moest toch ergens beginnen. En terwijl Roxy en Amber op excursie gingen, ging de rest van de winx de magische dimensie weer gaan beschermen. Roxy en Amber liepen samen door het woud. ‘Waar moeten we nu heen?’ Vroeg Roxy aan Amber. ‘Nou volgens de kaart naar links, maar mijn hart zegt naar rechts.’ ‘Hoe bedoel je hart zegt naar rechts?’ ‘Nou, toen ik klein was en mijn ouders enz. al wisten dat ik de drakenfee was kreeg ik speciaal les om mijn kracht onder controle te houden. En een van mijn leerkrachten zij altijd dat ik naar mijn hart moest luisteren, omdat mijn hart mijn kracht stimuleert. Het is misschien niet altijd de weg die je nodig hebt of wou maar het is een weg die lijdt naar iets of om iemand die je misschien nodig heeft.’ ‘Wauw! Werkelijk?’ ‘Nou, ik heb al altijd naar mijn hart geluisterd en het klopt wel meestal.’ ‘Oké dan. Dan gaan we toch naar rechts. Je weet nooit waar we uitkomen.’ Amber lachte en ze sloeg rechtsaf. Het was een donkere weg en het pad was niet altijd even stabiel. ‘Wauw je hart weet ook wel welke weg hij moet noemen hoor!’ ‘Ik heb niet gezegd dat het altijd de makkelijkste weg was.’ Roxy keek naar Amber en besloot maar om verder te lopen. Wie weet waar ze uit gingen komen. Plotseling hoorden ze een geluid. ‘Hé heb jij dat ook gehoord?’ Vroeg Roxy. ‘Ja. kom laten we gaan kijken.’ Amber wenkte Roxy en ze verschuilden zich achter struiken. Ze zagen een man staan en hij had een licht gevende bol vast in zijn hand, ze konden alleen niet goed genoeg zien wat er in de bol zat. ‘Wat is dat?’ Fluistert Roxy. ‘Weet ik niet ik kan het niet zien.’ Plotseling duiken er van alle kanten dieren op. De man kijkt naar ze en zegt een spreuk en uit de glazen komt er een soort van rook. De dieren worden meteen gevangen in een soort van net. Roxy’s hart breekt toen ze dat zag en ze liep op de man af. ‘He! Wat denk je wel niet wat je aan het doen bent?!’ De man kijkt geschrokken naar Roxy. Nadat hij haar eens goed bekeken heeft lacht hij en spreekt hij weer een spreuk uit. De spreuk neemt Roxy ook gevangen en is haar aan het verstikken. ‘Roxy! Roxy!!!’ En zonder na te denken springt ook Amber uit de struiken en loopt op de man af. Ze wil de bol uit zijn handen slaan maar voor ze dat kan doen tovert de man de bol weg. ‘Je… Je leeft nog?’ Amber kijkt geschrokken naar de man. ‘Wat bedoel je daar mee?’ ‘Jij moest dood geweest zijn!’ Amber kijkt geschrokken op. Kon hij degene zijn die haar had aangevallen in het moeras. Hoe zou hij anders weten dat ze bijna dood was? ‘Nou, dat ben ik niet!’ Bijtte Amber van zich af. ‘Ik zou niet te vroeg juichen!’ ‘De man knipte met zijn vingers en de dieren kwamen op Amber afgestormd. Ze vielen haar aan en Amber kon zich niet verdedigen! ‘Haha! Laten we de andere getuigen anders ook even afslachten!’ En de man knipte weer met zijn vingers maar nu vernauwde het touw rond Roxy’s nek. ‘Roxy! Laat haar gaan! Je wilt mij toch zo graag?’ ‘Ja, maar twee feetjes dood is toch zo veel leuker!’ Amber werd woedend. ‘Jij… Jij monster! Ik zal je nooit Roxy laten pijn doen! Waaaaaaaaaah!!!!!!’ En een grote energie bal schoot de dieren van Amber weg. Heel het donkere bos was een paar seconden verlicht maar wanneer het licht door de duisternis weer werd weggevaagd was Amber… getransformeerd in haar eerste kracht!

Aflevering 14 (De magie is terug)

‘Wat?! Dat is onmogelijk!’ ‘Het is me… Gelukt! Ik heb een deel van mijn krachten terug!’ Het was Amber eindelijk gelukt om te transformeren en ze voelde zich weer helemaal geweldig. ‘Nee! Het kan niet! Je moest je krachten kwijt zijn!’ ‘Nou, ik moet helemaal niets! En volgens mij ziet het er voor jou nu iets minder goed uit! Magix Attack!’ De man kon Ambers aanval net ontwijken. ‘Mis! Maar ik heb helemaal geen tijd om met jou nu te spelen! Waarom speel je niet even met jouw dierenvriendjes?’ De man glimlachte en verdween. Amber bleef een tijdje staren naar de plek waar de man juist was maar veel tijd om na te denken was er niet want de dieren vielen haar weer aan. ‘Pure Heart!’ ‘Nee!!!’ Amber schoot mis. ‘Roxy!’ Amber wou naar Roxy vliegen. ‘Nee! Je mag de dieren geen pijn doen, ze hebben een betovering op zich! Je moet die betovering… verbreken!’ Amber knikte. ‘Healing Forces!’ Het duurde een paar seconden maar langzaam maar zeker werden de dieren weer normaal. Amber draaide zich om naar Roxy. ‘roots pull back!’ De touwen die rond Roxy zaten trekken zich terug. ‘Roxy! Het is gelukt! Ik heb een deel van mijn kracht terug!’ ‘Geweldig Amber! Ik ben zo blij voor jou!’ ‘We kunnen beter terug gaan.’ ‘Ja… Ik ben benieuwd hoe het in Magix gaat.’ ‘Ik hoop dat het een stuk beter gaat nu.’ Amber transformeerde weer in haar gewone gedaante en samen met Roxy liep ze terug naar waar ze vandaag kwamen zodat ze de rest van de groep weer zouden vinden.

Aflevering 15 (Een date?)

Amber zat op haar kamer. Sinds ze terug op Alfea was en een deel van haar kracht terug had was het op de magische dimensie rustiger geworden. De aanvallen zijn minder erg en de wezens die de magische dimensie aanvallen zijn minder sterk geworden. Dus de aanvallen hadden wel degelijk iets met Ambers kracht te maken. Dat betekende maar één ding voor Amber dat ze snel haar Charmix nu moest zien te winnen. Ook Roxy’s doel was nu geworden om haar Charmix te vinden. En net zoals Amber had ze daar alles voor over. Natuurlijk wisten ze allebei dat ze daarvoor hun problemen onder ogen moesten zien komen maar dat is op zich veel makkelijk uit gesproken dan gedaan. ‘Hé Amber.’ Stella stormde Ambers kamer binnen. ‘Oh, hoi Stella. Bedankt dat je klopte.’ Stella kijkt met verbaasde ogen naar Amber. ‘Geklopt? Ik heb helemaal niet geklopt.’ ‘Dat bedoelde ik ook.’ ‘Ow… Maar hoe dan ook heb je zin om mee te gaan naar Red fountain?’ ‘Euhm… Oké. Ik weet toch niet wat ik anders kan doen.’ ‘Perfect! De rest gaat ook mee. Dus kom op, sneller met die beentjes!’ Amber stond op en lachte naar Stella. Ze liep samen met Stella haar kamer uit en gingen naar de bushalte toe waar de rest al stond te wachten op de bus.
    De bus stopte bij Red fountain. De meisjes stapten uit en gingen naar het oefenplein waar de jongens zich meestal rond deze plein zich bevonden. ‘Brandon! Brandon!!!’ Brandon draaide zich om. ‘Stella?! Jij hier?’ ‘Ben je dan niet blij om mij te zien?’ ‘Ik ben altijd blij om jou te zien. Dat weet je toch!’ ‘Hmm… Dat hoop ik maar voor jou!’ De andere meisjes liepen ook naar de jongens maar Layla, Roxy en Amber bleven wat achter. Maar al snel kwamen Micheal en Arnaud hun kant uit. ‘Hey meiden.’ Zei Micheal. ‘Hey Micheal.’ Riep Roxy. ‘Hé, heb je zin om naar de sportzaal te gaan?’ ‘Euhm… Oké.’ Zei Roxy. ‘Mag ik mee?’ Vroeg Layla. ‘Tuurlijk kom maar.’ En zo bleven Arnaud en Amber weer alleen achter. ‘Nou…’ ‘Ja…’ ‘Ik heb gehoord dat je je kracht terug hebt.’ ‘Nou, nog niet helemaal, maar wel een deel.’ Zei Amber blij.’ ‘Nou… Heb je zin om in het bos te wandelen?’ ‘Waarom?’ ‘Gewoon…’ Arnaud keek snel een andere kant uit. Maar Amber zag wel dat hij nerveus was en ze bloosde. Ze voelde zich anders bij hem. Alsof ze hem alles kon vertellen. ‘Oké.’ ‘Wat?’ Arnaud keek verbaasd haar kant uit.’ ‘We gaan wandelen in het bos. Eens zien hoeveel je van het bos kent.’ ‘Nou… Een heleboel.’ ‘Ja, maar vergeet niet dat ik ook de kracht van de natuur heb hé.’ ‘Zal ik nooit doen.’ En daar wandelende ze dan, zij aan zij, in het bos. ‘Het is hier altijd zo stil maar tegelijk hoor je van alles en nog wat.’ ‘Hmm… Ja…’ ‘Ik heb gehoord dat jij ook een prinses bent.’ ‘Ja, van Drago.’ ‘Het past wel bij jou.’ Zegt Arnaud lachend. ‘Wat bedoel je daar nou weer mee?’ ‘Drakenfee, prinses van Drago…’ ‘Ow, dat… Nou mij lijkt het maar gewoon hoor.’ ‘Waarom ben jij eigenlijk niet op jouw koninkrijk.’ ‘Dat kan ik ook aan jou vragen.’ Zegt Amber spottend. ‘Nou van mij weet je het al. Maar ik weet het nog niet van jou!’ ‘Gewoon… Omdat ik de wereld wou zien. Ik niet steeds op mijn kamer wou zitten om en thuis les wou krijgen over mijn krachten. Ik werd het zo beu.’ ‘Dus je bent gewoon weggelopen?’ ‘Soort van.’ Arnaud keek haar verbaasd aan. ‘Ik ben ’s nacht weggeslopen…’ ‘Nou, dat heet weggelopen van thuis.’ Amber wende zich van hem af. ‘Je begrijpt het niet.’ ‘Jawel, ik bedoel gewoon vraag je je niet af hoe jouw ouders zich nu voelen?’ ‘Waar bemoei je je eigenlijk mee?!’ Amber keek kwaad naar Arnaud en liep weg, terug naar de rest. ‘Amber!’ Arnaud volgt met zijn ogen hoe ze wegloopt. ‘Waarom kon ik mijn mond nu niet houden!’ Zegt hij kwaad op zichzelf. ‘Waarom?’

Dit zijn de volgende vijf afleveringen en je mag nog steeds zeggen hoe ik zo'n filmpje moet maken voor Amber te laten transformeren want ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra za okt 22, 2011 10:12 pm

Winxwings schreef:

Ja, ik zou dat wel graag doen zu dat Amber transformeert. 'k Weet alleen niet hoe ik dat moet maken. Kan je me helpen?

nou ik ben bezig een filmpje te maken van iemand die transformeerd. als dat lukt wil ik je ook wel helpen Razz
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra za okt 22, 2011 10:23 pm

je kan een base maken ofzo dus gewoon eenvouding lijf ofzo en daar teken je met de com dan kleren op en dan van die dinges dus dat licht en dan die feeenkleren en dan speel je ze achter elkaar al die plaatjes. als plaatje of filmpje Razz ik zou als filmpje doen, blijft de kwaliteit beter.
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings zo okt 23, 2011 5:07 pm

Sandra schreef:je kan een base maken ofzo dus gewoon eenvouding lijf ofzo en daar teken je met de com dan kleren op en dan van die dinges dus dat licht en dan die feeenkleren en dan speel je ze achter elkaar al die plaatjes. als plaatje of filmpje Razz ik zou als filmpje doen, blijft de kwaliteit beter.

Nou, je moet het maar eerst eens doen en dan zeggen of het gelukt is. Je moet dan maar als jij klaar bent zeggen op welk programma en hoe je dat gdn hebt
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra di okt 25, 2011 5:54 pm

oh ja en je kan er een muziekje bij doen (als je een filmpje hebt)
    Winxwings
    Winxwings
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  Winxwings zo okt 30, 2011 8:42 pm

Sandra schreef:oh ja en je kan er een muziekje bij doen (als je een filmpje hebt)
    op welke programma maak je dat?
    arceus112
    arceus112
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  arceus112 vr nov 11, 2011 6:43 pm

mijn zelfbedachte seizoen 6 (is nog niet zeker)

Seizoen 6 speelt zich een aantal jaren na seizoen 5 af
    de winx zijn allemaal afgestudeert en zijn allemaal op hun eigen planeet.
    op een dag valt er ineens een zweefend piratenschip magix binnen.De piraten onder leiding van kapitein toverhaak vallen de drie scholen aan en maken iedereen als slaaf op hun schip.De winx weten hier nog niks van totdat bloom een nachtmerrie krijgt en de winx samenroept.De winx komen erachter dat kapitein toverhaak de alfastaf bezit (de staf die redenex in seizoen 5 heeft gecreeèrd maar leek verdwenen te zijn nadat hij door de winx verslagen was)En door die alfastaf zijn de piraten onverslaanbaar.De winx proberen contakt te krijgen met faragonda die hen verteld dat ergens krachtige en magische dieren verspreid zijn over de hele magische dimensie.Elk dier hoort bij èèn van de winx.bloom heeft een draak
    stella heeft een tijger.Musa heeft een gorilla.Tecna heeft een gordoldier.Layla heeft een havik.Flora heeft een hert.Roxy heeft een wolf.En fiona heeft een haai.
    de winx moeten de 8 magische dieren vinden voordat kapitein toverhaak dat doet.alleen dan kunnen ze kapitein toverhaak verslaan.bereid je voor op een nieuw spannend seizoen van winx club.

ik hoop dat jullie hem leuk vinden

Laatst aangepast door arceus112 op do nov 17, 2011 2:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    arceus112
    arceus112
    Nieuw lid
    Nieuw lid

Bericht  arceus112 vr nov 11, 2011 6:58 pm

mijn echte winx club seizoen 6

nu de winx bescherm feeën en believix feeën zijn hebben ze het allemaal erg druk op hun eigen planeet. roxy krijgt een belangrijke opdracht van bloom. Roxy moet namelijk de opvolgers van de winx zoeken met roxy als hun leider. de zes nieuwe winx feeën Samantha,Milana,Sara,Mia,Fibi,joyce en Roxy moeten het opnemen tegen Serpentera de demonen koningin die niets liever wil dan van de magische dimensie een kale en harteloze wereld te maken.

Laatst aangepast door arceus112 op di apr 03, 2012 3:06 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Sandra
    Sandra
    Moderator
    Moderator

Bericht  Sandra vr nov 11, 2011 8:18 pm

ik ga de plaatjes maken met paint, maar je kan licht enzo dus dat witte dinges kan je bijv. met photofiltre doen. en een filmpje maken kan met windows movie maker en dan uploaden naar youtube (of wat anders??)

en natuurlijk een liedje zoals iets van winx bijv. of een liedje dat je zelf leuk vind.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu vr nov 22, 2024 1:00 am